0 | Beginner | začátečník, žádná znalost jazyka |
A1 | Elementary |
- studenti znají základní slova a fráze, umí časovat slovesa "to be, to have"
- rozumí jednoduchým větám
- na otázky reagují pomalu a váhavě, často jedním slovem
|
A2 | Elementary+
TOEIC 255-400b
|
- studenti znají přítomný čas prostý, umí tvořit otázky a záporné věty
- studenti reagují na jednoduché otázky, ale ještě je pro ně obtížné věty tvořit
- znají základní slovní zásobu např. bežná slovesa, adjektiva, fráze
- dokáží se jednoduchým způsobem domluvit
- seznamují se s předpřítomným časem
|
A2 | Pre-Intermediate
|
- studenti znají běžnou slovní zásobu
- pasivně zvládají jednoduché přítomné, minulé a budoucí časy, ale chybují v jejich použití, osvojují si předpřítomný čas
- seznamují se s průběhovými časy
- umí napsat jednoduchý text
|
A2 | Pre-Intermediate+
KET
TOEIC 405-545b
|
- studenti aktivně používají jednoduché přítomné, minulé a budoucí časy, zvládají nepravidelná slovesa
- znají předpřítomný čas, ale ještě v něm chybují, seznamují se trpným rodem, nepřímou řečí a předminulým časem
- dokáží bez problem popsat svou práci, promluvit o sobě a rodině, vysvětlit cestu, objednat si jídlo v restauraci
- dokáží napsat osobní dopis
|
B1 | Intermediate
|
- studenti ovládají složitější slovní zásobu týkající se vzdělání, financí, sportu, práce, cestování, jídla
- znají běžná frázová slovesa
- v časech chybují jen u složitějších konstukcích, seznamují se s kondicionály
- dokáží se bez přípravy zapojit do konverzace, převyprávět příběh
|
B1 | Intermediate+
PET,
BEC-Preliminary,
TOEIC 550-700b
|
- studenti používají system slovesných časů téměř bezchybně, problém mají ještě s kondicionály, sousledností časovou
- rozumí tvorbě slov
- prohlubují si znalost v užívání členů, předložek a vedlejších vět
- umí napsat formalní dopis
- dokáží odůvodnit a obhájit své názory
|
B2 | Upper-Intermediate
|
- studenti zvládají širokou slovní zásobu na odbornější témata (nemoce, zločin a trest, pocity)
- ve slovesném system téměř nechybují
- seznamují se s minulým časem modálních sloves
- dobře rozumí delším promluvám
- dokáží se plynule a srozumitelně vyjádřit k různám tématům
|
B2 | Upper-Intermediate
FCE, BEC-Vantage,
TOEIC 705-850b
|
- studenti mají stylově rozvrstvenou slovní zásobu
- používají složité gramatické jevy
- dokáží se aktivně zapojit do diskuze a argumentovat
- jejich projev je plynulý a dobře strukturovaný
- rozumí textům současné prózy
|
C1 | Advanced
CAE, BEC-Higher,
TOEIC 855-910b
|
- studenti mají vynikající slovní zásobu i na odbornější témata
- orientují se skvěle v systému gramatiky
- rozumí idiomatickým výrazům a aktivně používají frázová slovesa
- mluví se suverenitou a přehledem
- dokáží rozeznat a přizpůsobit se určitému rejstříku
- rozumí odborným článkům
|
C2 | Proficiency
CPE,
TOEIC 915-990
|
- studenti ovládají jazyk téměř na úrovni rodilého mluvčího
- znají hovorové i idiomatické výrazy
- dokáží napsat a zkontrolovat složité texty
- mluví bezchybně
|